Friday 17 October 2014

Journey to Perth

And soooo… I’m back after a 6 to 7 months of absence. Kalau I’m back tu maknanya nak berjalan lagi la tuuu..

Hehe.

Jadinya, kali ni kami akan ke Perth, Australia. No, no, bukan honeymoon. We are taking the kids this time. Aku tak ingat bulan berapa aku beli tiket ni, but it was one of the promos. Untuk 4 orang kami dapat harga RM2800, termasuk tambah luggage, pilih seat semua. Kira oklah tu. Kalau airline lain seorang dah 1000 lebih. Kan?

Perjalanan kami bermula pada 15 Oktober 2014, yakni perjalanan ke KLIA2. Flight kami hanya pada jam 00:05 malam, 16 Oktober. Mencabar jugaklah bawak anak-anak ni. Walaupun dah puas aku briefing, dah puas aku warning. Si kakak okay banyak, sebab dah faham. Si adik ni ha… aishh. Dahla semenjak dua menjak ni kuat benar melalaknye. Aku saspen aku kena masuk penjara kat Australia sebab tabuh anak. Hahah.

Jadinya, ayah mertua dan adik ipar aku hantarkan kami ke airport. Kami sampai dalam pukul 9.15 malam. Terus check-in beg. Alhamdulillah, memandangkan airport dah besar, tak payah nak beratur pun check-in bag. Lengang aje. Siap tu terus pegi makan KFC. Bawak anaklah katakan…

Selesai makan kami terus menapak ke gate Q14. Dalam perjalanan tu singgah solat dulu di salah satu suraunya yang banyak. Bab tu aku suka. Tak payahlah semua orang berebut masuk satu surau. Bersih, wangi, sejuk. Bes2.


Sampai di gate pukul 11. Anak-anak dah bising, “Bila aeroplane ni nak sampai ma?”, “Apsal lambat sangat dia isi minyak ma?”. Ha, tu dia, cabaran dia mai dah… sabar, sabar!..........

No comments:

Post a Comment