Sunday 27 November 2011

New Year, New Beginning...

Sebenarnya dah lama Encik Apis, yakni suamiku, suruh aku tulis blog. Katanya aku ada bakat menulis, rugi kalau tak explore. Katanyala… Atau mungkinkah dia nak aku salurkan leteran-leteranku ke tempat lain selain telinga dia? Kahkah... Tak baik syak wasangka pada suami, makcik... Apa-apa pun, nak cari masa memanglah payah... Almaklum, suri rumah beranak 2 yang turut merupakan freelance translator. Memang tak kelakar la kan?

Tapi bersempena dgn hari baik ni, yakni birthdayku merangkap Awal Muharram, rasanya macam there isn’t a better day than this to start. Maka startlah... Ini curi-curi ni. Malu pulak tiba-tiba kalau suami nampak... Tapi ada hati nak tulis blog. Blog ni satu dunia boleh baca ler woi!

Anyway, kalau nak ikutkan, aku dah menulis diari dari darjah 4 lagi. Lama beb! Lepas kawin ari tu ingat nak stop, sebab macam no point je. Dulu-dulu bolehla, sebab orang bujang/bercinta ni banyak mainan perasaan dia, ye tak? Ada jela nak tulis. Tapi bila dah kawin ni, nak tulis pun rasa cam tak kena… Kang orang terbaca hal-ehwal rumahtangga kang? Tapi bila disuarakan hasrat kat suami, dia tak bagi. Dia kata tabiat ni elok. Dia nak anak-anak ikut aku besar nanti. Maka, teruskanlah.

Before this pun aku pernah buat blog. Adala 3-4 kali. Hangat-hangat taik ayam. Paling lama pun blog kat friendster, pasal kucing-kucing yang aku bela dulu. Tapi sayang, kalau nak baca balik pun tak boleh sebab friendster dah berkubur…  Boo friendster!! Dan kali ni pun entah-entah berkubur jugak blog ni.

Nak tulis apa pun tak tau sebenarnya. Sebab hari-hari mengadap anak-anak je beb. 24 jam. Mengadap TV, dinding rumah, kerja-kerja rumah. Kadang-kadang (yang sebenarnya agak selalulah jugak),pergi rumah mama & mak. Oh, my life is so exciting! There must be loads of things to blog about!

Tu belum lagi kira nak on computer pun kena curi-curi. Anak daraku Layla Nasuha pantang nampak benda yang ada skrin. Komputer, handphone, TV. Dia akan terkinja-kinja lebih sikit. Computer kat rumah ni dah berbulan-bulan diisytiharkan “rosak”.  Jadi akan berjayakah aku meneruskan operasi blogging? Mari kita lihat sama-sama.

Kalau hangat-hangat taik ayam lagi, kita boo ramai-ramai. J

No comments:

Post a Comment